سیستم کنترل هوشمند موتورخانه

کنترل موتورخانه از راه دور و کاهش مصرف انرژی

سیستم کنترل هوشمند موتورخانه برای کنترل موتورخانه از راه دور و کاهش مصرف انرژی مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع موتورخانه هوشمند، سیستمی است که از طریق آن تجهیزات داخل موتورخانه متناسب با نیاز حرارتی داخل ساختمان به کار گرفته می شود. تشخیص این نیاز از طریق سنسورهای داخل موتورخانه و خارج ساختمان و با توجه به شرایط محیطی توسط سیستم هوشمند ساز انجام می‌پذیرد. این امر باعث می‌گردد تا علاوه بر کاهش مصرف سوخت موتورخانه، میزان استهلاک تجهیزات کاهش یافته و آسایش حرارتی داخل ساختمان در حد استاندارد تنظیم گردد.

کنترل هوشمند موتورخانه از راه دور

کنترل هوشمند موتورخانه

این سیستم برای هوشمند سازی موتورخانه و کاهش مصرف انرژی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع این محصول، سیستمی است که از طریق آن تجهیزات داخل موتورخانه متناسب با نیاز حرارتی داخل ساختمان به کار گرفته می‌شود. تشخیص این نیاز از طریق سنسورهای داخل موتور خانه و خارج ساختمان و با توجه به شرایط محیطی توسط سیستم هوشمند موتورخانه انجام می‌پذیرد. این امر باعث می‌گردد تا علاوه بر کاهش مصرف سوخت موتورخانه، میزان استهلاک تجهیزات کاهش یافته و آسایش حرارتی داخل ساختمان در حد استاندارد تنظیم گردد. با نصب و اتصال انواع این تابلو برق های هوشمند تک فاز و سه فاز به تجهیزات و تاسیسات برقی به سادگی و با کمترین هزینه ممکن می‌توانید کنترل تجهیزات برقی (تابلو برق خانگی تک فاز) را از راه دور در دست بگیرید و عملکرد آن‌ها را هوشمند نمایید.

نیاز به اطلاعات بیشتری دارم
مشاوره رایگان با کارشناسان الکتروگستر
کلیک کنید
ویژگی های سیستم کنترل هوشمند موتورخانه
کاهش مصرف سوخت حداقل15 درصد (مسکونی) و40 درصد (اداری)
افزایش آسایش ساکنین
کاهش استهلاك تجهیزات موتورخانه هوشمند بر اثر کنترل بهینه و کارکرد کمتر
قابلیت کنترل و نظارت از طریق بستر شبکه LAN
قابلیت کنترل چند دیگ به صورت متناوب بر اساس منطق دیگ های چندگانه
مقابله با یخ زدگی در ساعات غیر کاری
و...

مشاوره رایگان

برای کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با کارشناسان ما
مشخصات خود را وارد کنید

سوالات متداول در مورد موتورخانه هوشمند

سیستم کنترل هوشمند موتورخانه برای کاهش مصرف انرژی مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع کنترل هوشمند موتورخانه از راه دور ، سیستمی است که از طریق آن تجهیزات داخل موتورخانه متناسب با نیاز حرارتی داخل ساختمان به کار گرفته می شود.

سیستم هوشمندساز موتورخانه به طور خاص و ویژه با دارا بودن الگوریتم های هوشمند اندازه گیری دمای محیط و تجهیزات گرمایشی و همچنین الگوریتم های ویژه گرمایش ساختمان های مسکونی ، تجاری و اداری و آموزشی به تفکیک ، می تواند در کنترل سیستم های گرمایشی مجتمع های مسکونی ، هتل ها و خوابگاهها ، ساختمان های ادارای ، و مدارس و دانشگاهها و استخر ها مورد استفاده قرار گیرد.

مهندسان و متخصصان شرکت سپهر الکتروگستر آسیا در اصفهان، پس از بررسی اطلاعات دریافتی نظیر تعداد و تنوع تجهیزات و تعداد سالن، منطقه جغرافیایی و تاثیر عوامل محیطی بر محل مورد نظر اقدام به طراحی اتوماسیون و دستگاه هوشمند کنترل موتورخانه منحصربه فرد و اختصاصی برای شما می کنند.

سیستم موتورخانه

در سیستم های کنترل موتورخانه قدیمی گرما از یک مدار بسته گرمایشی استفاده می شود که جریانی از آب گرم را با استفاده از ترموستات نصب شده روی دیگ در دمای ثابت نگه می دارد. این روش ابتدایی ترین روش کنترل سیستم گرمایش مرکزی در موتورخانه هاست و با عنوان کنترل دمای ثابت معروف است. در این روش تغییر نرخ تلفات گرمایی ساختمان بر مبنای نوسانات دمای هوای خارج از ساختمان، مد نظر قرار نمی گیرد، به این معنی که موازنه لحظه ای بین گرمای مورد نیاز و گرمای تولیدی محقق نمی شود و در نتیجه مصرف انرژی در ساعات نیم روز و به دلیل باز کردن پنجره ها افزایش یافته و موجب می شود آسایش ساکنان در ساعات شبانگاهی کاهش پیدا کند.

سیستم هوشمند موتورخانه چگونه کار می‌کند؟

سیستم هوشمند کنترل موتورخانه EGC2000 به صورت هوشمندانه نرخ تولید گرما را با نرخ تلفات گرمایی ساختمان و دمای خارج موازنه میکند. الگوریتم های کنترلی که مغز متفکر سیستم را تشکیل می دهند بر اساس منطق پیشرفته “کنترل باز تنظیم” طراحی شده و بر اساس کاربری های مسکونی، اداری و تجاری برنامه نویسی شده است، علاوه بر این، سیستم از الگوریتم ویژه ای به منظور بهینه سازی مصرف انرژی در تولید آب گرم مصرفی ساختمان نیز پیروی می کند.

دیگر مزایا و ویژگیهای سیستم مانیتورینگ و کنترل هوشمند موتورخانه

  • نصب سریع و آسان در موتورخانه
  • قابلیت تنظیم حالت آماده به کار برای محیط های اداری، تجاری و آموزشی
  • امکان پیش برنامه ریزی سیستم برای روشن نشدن موتورخانه در تعطیلات
  • امکان اتصال به GSM MODEM و کنترل موتورخانه توسط پیامك
اطلاعات بیشتر درباره موتورخانه هوشمند جمع کردن